czwartek, 4 kwietnia 2013

Jak hodować kiełki?




Od ponad roku uprawiam kiełki. Uwielbiam je jako zielony dodatek do kanapek, sałatek.



Na początku kupowałam kiełki gotowe w marketach, można je spotkać w lodówkach z warzywami w Tesco, bywają w Biedronce, często też w lokalnych sklepach i warzywniakach. Kiełki zapakowane są w niewielkie opakowanie plastikowe, cena około 2-4 zł.




Dlaczego postanowiłam sama hodować kiełki?


To źródło witamin i minerałów, esencja substancji odżywczych, poprawiają przemianę materii, zapobiegają zaparciom.

Polecam artykuł:


Według zasady wiem co jem, chciałam mieć pewność, że nic nie dodano do kiełków (nawozy itp.)


 

Kiełki są trudno dostępne, tzn. są w sklepach, ale ja zazwyczaj miałam wielkiego pecha i jak chciałam kupić to półka była pusta, dodatkowo nie wolno robić zapasów kiełków, bo mają krótki termin przydatności do spożycia



Kiełki można hodować na kilka sposobów:

w lnianym woreczku
w wanience
w słoiku
na sitku
na gazie, ligninie, wacie
w kilkupoziomowej kiełkownicy
w automatycznej kiełkownicy
mikro farmy


 18 zł / 24 zł / 465 zł źródło zdjęć: sklep.puregreen.pl
 
 
 
590 zł / 790 zł źródło zdjęć: sklep.puregreen.pl



Sposoby hodowli kiełków są ciekawie opisane na blogu Pestka Link



Swoja kiełkownicę dostałam na urodziny :) bardzo praktyczny prezent, z tego co wiem to pochodzi z Allegro.
Nasiona kupiłam na stronie kiełki.net, jest możliwość odbioru przesyłki w paczkomacie. Pierwsze nasiona były załączone do kiełkownicy gratis.


 
wykorzystanie 2 z 3 poziomów kiełkownicy, górne piętro rzodkiewka, dolne len
 




Nigdy nie stosowałam innej metody hodowli kiełków, wyłącznie w trójpoziomowej kiełkownicy, dlatego opiszę tę metodę.

 

hodowla kiełków lucerny, bezpośrednio po podlaniu
 


 
Ważne zasady w hodowli kiełków w trójpoziomowej kiełkownicy:

  • podlewanie 2 razy dziennie, przegotowaną, odstaną wodą,
  • wcześniejsze namoczenie nasion przed wysiewem, najczęściej przez noc,
  • wietrzenie minimum 3 razy dziennie,
  • w zimie hodowla jest łatwiejsza, w lecie ze względu na wysoką temperaturę, należy zastosować albo częstsze wietrzenie albo uchylanie wieczka,
  • kiełkownicę postawić najlepiej na parapecie okna, ale nie w bezpośrednim słońcu, nie może to być okno południowe, bo będzie za wysoka temperatura.


 

Pozdrawiam :)
 
 
 

kreseczka_ak


 

1 komentarz:

  1. bardzo przydatny i fajnie napisany post!

    czescwam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...